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Name: Nils
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06.05.2005, 12:42
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wär ja auch zu schön gewesen nicht wahr?? :hrhr:

wie war das Marc auf der einen Seite, ne 1 für 100% kompatibel lol


pn
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07.05.2005, 17:34
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Und wie wär das dann bei nem swap von eg3 auf eg6?Geht das? :?: 8)

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07.05.2005, 18:21
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klar geht alles nur komplizierter, da der eg3 wegen dem tank (der anders ist, da der eg3 die benzinpumpe am motor hat) größeren aufwand verursacht. sonst heißt es kompletten unfaller mit achsen suchen und los gehts :D


Verfasst am: 27.06.2005, 08:11
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BonzaiHallo Marc,

die Antriebswellen passen nicht.

Deine Wellen passen nicht an das Integra Getriebe, und die Integrawellen nicht in deine Achsen.

In solchen Fällen sind Sonderanfertigungen nötig.


MFG

Arne

Der HotWok hat nach seinem B18C Swap immer noch 4-Loch.

Kann mir nicht vorstellen, dass der da kompliziert die Wellen umgeschweißt hat.

Sinngemäß stelle ich mir vor, dass er die Antriebswellen vom VTI hat und die Bremsen vom VTI.

Weiß jemand was er da genaues gemacht hatte?
pn email
Fortgeschrittener 
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27.06.2005, 09:03
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bin mir nicht sicher aber man kann die gelenke tauschen, dann müsste es folgend funktionieren: ITR Getriebe mit ITR Welle und an der Achsschenkelseite EG Gelenk aus ITR Welle passend dann mit der Wilood
*Angaben OHNE Gewehr *

was ist wenn du das EG6 getriebe nimmst ?


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27.06.2005, 09:15
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Wie ist das "LSD" Getriebe vom Integra.. wo ist das Differential.. im Getriebe oder wie funktioniert das?

Zitat
Open Differential
Also called a slipping differential, this is the most common differential available on stock cars. An open differential allows for free slippage between the two sides of the axle. When a car is turning, the inner and outer wheels must rotate at different speeds. If they are forced to rotate at the same speed, there will be increased wear on the entire drivetrain and tires as the slippage needs to "rubbed off" somewhere, normally the tires. An open differential allows for some slippage to occur between the two sides of the axle so that the tires do not rub the ground. With both tires left off the ground, put the transmission in neutral and with your hand turn one of the wheels. The other wheel should spin in the opposite direction with an open differential. If the opposite wheel does not spin, the differential may be damaged.

The downside to an open differential is that it offers the least amount of traction. In a low-traction setting (dirt, sand, snow, ice, gravel), attempting to accelerate beyond the traction capabilities of the tires causes only a single tire to spin while the opposite tire generally does not spin at all or very little. A 4WD or AWD vehicle with open differentials on the front and rear axles will spin one tire on the front and one tire on the rear in this situation.

Limited-Slip Differential (LSD)
To solve the problem of the low traction of an open differential, car manufacturers typically offer a limited-slip differential (LSD) on off-road, luxury, and high-performance vehicles. A LSD is similar to an open differential in that it allows some slippage to occur, but it differs from an open differential by limiting the slippage, usually to a percentage difference. Under normal conditions, a LSD will allow minor slippage between the wheels. But when the slippage passes beyond a pre-determined difference, after a slight delay, the axle sides lock together somewhat and send part of the rotational torque to the opposite wheel of the slipping wheel. There are several types of LSD's available from manufacturers all over the world, each offering a different mechanical solution. With both wheels lifted up and the car in neutral, turn one wheel with your hand. The other wheel typically won't move at all until about 1/2 of a full turn, then it will start to spin.

Locking Differential
A locking differential is unlike an open differential or LSD in that it allows no wheel slippage to occur. The axle sides are ultimately "locked" together with a series of toothed gears, similar to the operation of a manual transmission. A locking differential causes excessive wear on the drivetrain and tires and therefore is not used on street applications. It's normally reserved for off-road use where the slippage can be innocently rubbed off by the tires on the low-traction ground, snow, or ice. A 4WD's transfer case is a type of locking differential as it locks the front and rear axles together for superior traction.



Verfasst am: 27.06.2005, 12:56
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Also HotWok hatte zwischenzeitlich auf 5-Loch gewechselt.. aber nach dem Swap ist er erst mit 4-Loch gefahren.

Es geht wohl beides.

HotWok hat einen B18C mit einem B16A Getriebe verbaut.. dann würde ich einfach schätzen, dass er die Antriebswellen aus dem B16A2 genommen hat und die Spindeln vom EG9 genommen hat.

Jetzt nur noch die Frage, ob die Antriebswellen vom Integra mit denen des VTI (EG6/9) identisch sind und ob die VTI Wellen an eine D15/D16 (EG3, EG4, EG5, etc.) Spindel / Nabe passen.
pn email
Gast 
27.06.2005, 12:56
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